Түлектің моделі
ШЫМКЕНТ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ТҮЛЕК МОДЕЛІ
Бакалавриат түлегі моделі
Түлектің құзыреттілік моделін әзірлеу сөзсіз Болон проңесінің негізгі бағыттарын және қазіргі еңбек нарығының талаптарын іске асырудың шарты. Түлектің құзыреттілік моделі (бакалавриат) белгілі бір дәрежедегі (лауазымдағы), сол немесе басқа бейіндегі маман қандай кәсіби міндеттерді шеше алуы керек деген келесі сұраққа жауап беруге арналған. Шымкент университетінде стейкхолдерлер мен барлық мүдделі тұлғалардың сұраныстарына жауап беретін ЖОО түлегінің заманауи моделін қалыптастырудың негізгі мәселесі кадрлық, оқу-әдістемелік, ақпараттық және материалдық-техникалық қажетті ресурстармен қамтамасыз етілетін болады. Университет мақсатты кадрлық жұмысты жүргізеді, университеттің материалдық-техникалық базасын жоспарлы жетілдіру және саясаты, еңбек нарығында сұранысқа ие бакалавр-түлекті даярлау сапасын қамтамасыз ету.
Университет мамандықтар бойынша бітіруші - бакалавр моделінің нормативтік-құқықтық базасы келесі құжаттарға негізделген:
- "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы;
- Мемлекеттік жалпыға міндетті жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру (ғылым және жоғары білім министрінің бұйрығы 2022 жылғы 20 шілдедегі № 2) (бұдан әрі – МЖМБС);
- Кредиттік технология бойынша оқу проңесін ұйымдастыру ережелері жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында оқыту (бұйрық Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 20 сәуірдегі №152);
- Жоғары және (немесе)ұйымдар қызметінің үлгілік қағидалары жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру (Білім және ғылым министрінің бұйрығы Қазақстан Республикасының 2018 жылғы 30 қазандағы № 595);
- Білім беруге қойылатын біліктілік талаптары жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беретін ұйымдардың білімі және оларға сәйкестікті растайтын құжаттар тізбесі (Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 17 маусымдағы бұйрығы № 391 жыл);
- Іске асырылатын білім беру бағдарламаларының тізілімін жүргізу қағидалары жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдары, сондай-ақ білім беру бағдарламаларының тізіліміне енгізу негіздері және мыналардан ерекшеліктер (Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің бұйрығы 2022 жылғы 12 қазан № 106).
- Еуропалық тасымалдау жүйесін пайдалану жөніндегі Нұсқаулық және кредиттік бірліктердің жинақталуы (ECTS);
- Жоғары сапаны қамтамасыз ету үшін стандарттар мен нұсқаулықтар еуропалық жоғары білім беру кеңістігіндегі білім (ESG).
Түлектің моделi - бұл бiтiрушiнiң сапалық жүйесi, оның кызметiнiң натижесi.
Түлек моделi:
- талапкердiң игерiлуiне талпынатын түлектiң негiзгi мiнездемелерiнiң жиынтыгы;
- Кәсіби-педагогикалық және әлеуметтік жауапкершілік;
- Мақсаттар мен құндылық бағдарларының айқындылығын;
- Еңбекқорлық, өзін-өзі тәрбиелеу, сөйлеу белсенділігі;
- Эмоционалды интеллект және эмоционалды тұрақтылық;
- Практикалық-бағдарлылық және кәсіпкерлік дағдылар;
- Тарихи және мәдени мұраны құрметтеу, толеранттылық;
- Сандық ортаны терең түсіну, жаңа мазмұнды құру дағдылары;
- Көптілділік;
- Конструктивті өзара әрекеттесу қабілеті, жаһандық сын-тегеуріндерге бейімделу;
- Көшбасшы болу, тәуелсіз шешім қабылдау қабілеті;
- Шығармашылық, шығармашылық және шығармашылық әлеуметтік белсенділік қабілеті;
- Үздіксіз кәсіби өсу және өзін-өзі дамыту үшін ерекшеліктері.
Магистрант түлегінің моделі
Магистратура бағдарламасын меңгерген түлек магистратура бағдарламасы бағдарланған кәсіби қызмет түрлеріне сәйкес келетін кәсіби құзыреттерге ие болуы тиіс:
Ғылыми-зерттеу қызметі:
- магистратура бағдарламасын игеру кезінде алынған ғылымдар мен мамандандырылған білімдердің іргелі бөлімдерін интеграциялау арқылы кәсіби мәселелердің диагностикалық шешімдерін қалыптастыру мүмкіндігі;
- кәсіби салада ғылыми эксперименттер мен зерттеулерді өз бетінше жүргізу, эксперименттік ақпаратты жинақтау және талдау, қорытынды жасау, қорытындылар мен ұсыныстарды тұжырымдау қабілеті;
- мемлекеттік және жеке басқаруда, кез келген нысандағы жобалау және ғылыми - зерттеу ұйымдарында өзінің кәсіби білімін, дағдылары мен қабілеттерін іске асыруға қабілетті жерге орналастыру саласындағы тереңдетілген теориялық және практикалық білімді пайдалану негізінде зерттелетін объектілердің модельдерін жасау және зерттеу қабілеті;
Ғылыми-өндірістік қызмет:
- жерге орналастыру саласындағы практикалық міндеттерді шешу кезінде өндірістік және ғылыми - өндірістік далалық, зертханалық және интерпретациялық жұмыстарды өз бетінше жүргізу қабілеті; магистратураның игерілген бағдарламасы саласындағы заманауи далалық және зертханалық жабдықтар мен аспаптарды кәсіби пайдалану қабілеті;
- ғылыми және өндірістік міндеттерді шешу үшін кешенді ақпаратты өңдеу мен түсіндірудің заманауи әдістерін қолдану мүмкіндігі;
Жобалық қызмет:
- ғылыми-зерттеу және ғылыми-өндірістік жұмыстардың жобаларын өз бетінше құрастыру және ұсыну қабілеті;
- кәсіби міндеттерді шешу кезінде кешенді ғылыми - зерттеу және ғылымиөндірістік жұмыстарды жобалауға дайын болу;
Ұйымдастыру-басқару қызметі:
кәсіби міндеттерді шешу кезінде ғылыми-зерттеу және ғылыми-өндірістік жұмыстарды ұйымдастыру мен басқарудың практикалық дағдыларын пайдалануға дайын болу;
ғылыми-өндірістік жұмыстарды жоспарлау және ұйымдастыру кезінде нормативтік құжаттарды практикалық пайдалануға дайын болу.
Ғылыми-педагогикалық қызмет:
- семинар, зертханалық және практикалық сабақтар өткізу қабілеті;
- жерге орналастыру саласындағы білім алушылардың ғылыми-оқу жұмысына басшылық жасауға қатысу қабілеті.
Магистратура бағдарламасын әзірлеу кезінде барлық жалпы мәдени және жалпы кәсіптік құзыреттер, сондай-ақ магистратура бағдарламасы бағдарланған кәсіптік қызмет түрлеріне жатқызылған кәсіптік құзыреттер магистратура бағдарламасын игерудің қажетті нәтижелерінің жиынтығына енгізіледі.